Памина, Графиня Розина, Бастиена, Донна Анна, Четецът или накратко Аделина Галова

Questo slideshow richiede JavaScript.

Красота, изкуство, любов, надежда, инат

са знаците, които следва Аделина Галова от град София. Днес зад граница – в град Милано, е посланик на добра воля на Българската Православна Църква. Тя помага на храма и в същото време е щастлива, като упражнява призванието в живота си, а именно да пее. Одобрява благотворителността, като за нея е важно светлината на прожектора да е истинска, идвайки от сърцата на хората, а не ,,изкуствена”. Възпитаничка на НМА,на 26 години пристига в Милано по учебна програма Еразмус и намира подкрепа както от отец Стефан, така и от нови приятели българи. Споделя, че чувства носталгия, а истинското удовлетворение идва след като се докаже човек в дадена сфера и се разгърне като личност, на която може да се разчита. Вярата е това, което ѝ дава сила, надежда, увереност-крила, които я изправят винаги на крака, както в тежък момент, така и докато гради своята кариера.

Памина, Графиня Розина, Бастиена, Донна Анна, Четецът или накратко Аделина Галова

  1. В рода ти има ли музиканти?

,,В семейството ми сме професионални музиканти само аз и сестра ми, но прадядо ни, по майчина линия е бил преподавател и е свирил на цигулка. Майка ми и баща ми цял живот пяха в хора на големия диригент Христо Арищиров,  с  когото обиколиха доста държави, така че този талант не е случаен.”

  1. Кога разбра, че имаш талант и как?

„Разбрах го  още  от  дете.  Имам сестра,  която  е  цигуларка,  постоянно  я слушах  как свири и много ми харесваше. Знаех да тананикам всичко, което свири наизуст. По време на обучението  й  нашите  купиха и пиано за нея. Беше  към задължителните предмети в Музикалното училище, защото всеки един музикант, независимо на какво свири трябва да може да свири малко и на пиано. На мен ми харесваше и започнах да свиря, с един пръст разбира се, разни мелодии, които съм чула. Научих сама „Котешкия марш”, с две ръце. По-късно  пробвах  и  на  цигулка, но е прекалено сложен и отговорен за едно дете. Не ми хареса. Трябваше да свиря определени часове, вместо да играя, не е за всеки. Така,  пробвах, но безуспешно.  По-късно,  в  училище, на около 7,8  години се изявявах в часовете по музика, пеех. Така ме влечеше това пеене. Учителката говорила с моя дядо, защото той основно се занимаваше с моето водене и прибиране, че имам талант. Той после чул по радиото, че има конкурс за прием на деца в Детския  хор  на  БНР  и  ме попита дали искам да пея. Аз казах, да. Така отидохме да ме чуе маестро Христо Недялков и ме приеха. Десет години пях там като хористка и солистка. По-късно като завърших училище влязох  в  Академията  в  София, завърших и така до ден днешен, когато вече съм професионална певица.”

  1. Може ли да се справиш с всякакъв стил музика?

,,Не  мисля,  че  има  музикант,  който  да  се  справи  с  всякакъв  стил  музика,  поради простата причина, че всеки стил си има свой характер и свои правила, които трябва да се спазват,  а  няма как  да  знаем  всичко.  Като  предизвикателство бих  се  опитала  в  различни стилове, това би ме обогатило, но ако трябва да говорим за професионализъм, въпросът става по-сложен. Освен това да не забравяме, че вкуса на музиканта е от огромно значение за  оформянето  му  като  такъв.  Аз,  например  не  харесва  чалгата  и  някои  определени подстилове от електронната музика и не бих си и помислила да опитвам там. Не можеш да пробваш дори, да правиш музика, ако този стил не ти е по вкуса.  Обичам смесването на разни стилове, например класика и рок, голяма рокаджийка съм.  Харесват  ми  различните  аранжименти  за  класически  инструменти,  изпълняващи народна  музика,  както  и  смесването  им  с  народните  инструменти  и  глас. Обичам класическата  българска  музика. В  нея  композиторите  наистина  рисуват  характерното българско звучене, неравноделните тактове, красиво е. Обичам джаза.”

  1. Твоите участия.

,,Все още съм млад артист и участията не валят постоянно и с пълна сила, но вече зад гърба  си  имам  пет  роли,  поставяни  в  театър. Благодарение  и  на  НМА,  на  която  съм възпитаничка,  съм  имала  възможността  да  се  изявя  достатъчно,  за  крехкия  си  опит,  на родна сцена. Четири от ролите, които съм изпяла са в опери на Моцарт:  През  2011 година  направих  ролята  на  Памина  от  операта  „Вълшебната  флейта”,  в Държавен  музикален  и  балетен  център,  София,  под  режисьорството  на  Стефан  Донев,  с диригент  маестро  Ивайло  Кринчев  и  академичния  оркестър  на  НМА  „Проф.  Панчо Владигеров”.  Същият  спектакъл  повторихме  с  оркетъра  на  Русенска  опера  в  „Държавна опера  Русе”  и  „Музикално-Драматичен  театър  Константин  Кисимов”  –    Велико  Търново, което беше едно незабравимо изживяване за мен. Обичам тази роля. През  2012  изиграх  ролята  на  Графиня  Розина  от  операта  „Сватбата  на  Фигаро”, отново  със  същите  режисьор  и  диригент,  но  този  път  в  „Драматичен  театър”  –  Видин,  с оркестъра „Синфониета Видин”.През  2013  година  имах  няколко  спектакъла  за  деца,  на  камерната  сцена  на „Софийска опера и балет”, в ролята на Бастиена от операта „Бастиен и Бастиена”, която е и първата опера, написана от Моцарт. Режисьор отново беше Стефан Донев, а диригента този път беше маестро Деян Павлов. Толкова се забавлявахме с децата, а мисля, че и ние им харесвахме, защото винаги идваха след спектакъл да си приказват с нас, артистите.  Бяха им  много  интересни  костюмите,  наричаха  ме  принцеса,  нищо,  че  в  операта  съм  селско момиче. Едно момиченце даже ми подари своя рисунка, толкова ме беше харесала, че гледали с майка си два пъти спектакъла и на втория ми даде този шедьовър. Друга роля, за която съм благодарна, че съм избрана да направя е главната роля на Четеца в „Битката на Танкред и Клоринда” от Клаудио Монтеверди. Беше един прекрасен проект на оперите „ Битката на Танкред и Клоринда” и „Балът на неблагодарните жени”, поставен за първи път в сценичен вариант в България и реализиран благодарение на НМА „Проф.  Панчо  Владигеров”,  ансамбъл  „Софийски  солисти”  и  „Музикална  къща  Бонев, Малък оперен театър”, режисиран от Петко Бонев и дирижиран от маестро Ивайло Кринчев през 2013 година.През 2014 имах възможността да науча и изпея на пред генерална репетиция ролята на Донна Анна, от операта „Дон Жуан”, от Моцарт на сцената на „Държавна опера Бургас”, с  режисьор  Александър  Текелиев,  диригент  маестро  Ивайло  Кринчев  и  прекрасния оркестър  на  операта  в  Бургас.  За  мен  беше  много  ценен  този  опит,  защото  практически подготвих ролята си в Рим, в студията на „Опера студио” към „Академия Санта Чечилия”, където  бях  спечелила  стипендия  за  обучение,  от  фондация  „Борис  Христов”  и „Министерство  на Културата”  на  Република България  и  я доусъвършенствах и изиграх  на родна сцена. Разбира  се  имам  и  различни  концертни  изяви,  например  в  Посолството  на Република  България  в  Рим,  Италия,  със  „Софийска  филхармония”  и  диригента  Мартин Пантелеев в зала „България”, София, в камерен салон на изкуствата „Мургаш 6”, София, и други.  Правила съм летни специализации в чужбина – Йенерсдорф, Австрия, към „Висше училище за музикално-сценични изкуства”, Виена. Участвала съм в майсторски класове на големи  световни  имена  като  певиците  Анна  Томова  Синтова,  Фиоренца  Косото, режисьорката Вера Немирова, както и майсторки клас за интерпретация на френска музика на певицата Вера Николова и пианиста Оливие Дориа.”

  1. Би ли работила нещо друго и какво?

,,Бих  работила  и  работя  всичко.  Работила  съм  като  продавачка,  чистачка.  Правя компания на стари хора. От тях може да се научи много.  Правя  и  други  неща,  например  бижута.  Това  ме  отпуска,  развива  мисълта  ми, креативността ми и понякога ми докарва допълнителен доход.   Обичам да пиша. По-често проза, по-рядко поезия. Повечето пъти горя, ако е на лист или  изтривам  от  компютъра  си,  това  което  пиша,  за  това  имам  останали  малко  неща. Напоследък записвам мислите си. Някой ден може да ги събера и подредя, може да издам книга.”

 

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *